|
Sobre l'autor
Patrícia Gabancho (Buenos Aires, 1952) és periodista i escriptora catalana. Nascuda a Buenos Aires, es trasllada a Barcelona un dia abans de complir 22 anys. Ha publicat llibres sobre temes culturals (teatre, tango, literatura), història i urbanisme, especialment centrats en la ciutat de Barcelona i el fet urbà. Entre els nombrosos llibres publicats, destaquen: Carta a la societat catalana sobre la immigració, La postguerra cultural a Barcelona (1939-1959), La batalla de l'Estatut i El preu de ser catalans. Una cultura mil·lenària en vies d'extinció.
Sobre el llibre
Per fi algú s'atreveix a posar per escrit el que molts pensen des de fa temps: Catalunya té un problema greu amb l'educació. La periodista Patrícia Gabancho exposa i analitza els coms i els perquès de la situació educativa al nostre país.
"De vegades, la societat assenyala els defectes i les
mancances sense ser conscient de ser la causa d’allò que critica. Tota societat té l’educació que es mereix.
Però, alhora, no es pot pretendre canviar la societat a millor sense millorar el nivell educatiu. Les mirades, doncs, no només s’han d’adreçar al món educatiu i els seus responsables, sinó també
a nosaltres mateixos, ciutadans d’un país en construcció.
Perquè en algun moment, més d’hora que tard, haurem d’aconseguir que el peix deixi de mossegar se la cua."
|