| La proximitat i l’aprofundiment en les recerques són la clau dels documentals de Batabat. Amb el rigor com a mŕxima, Batabat lidera projectes de referčncia, vinculats a l’actualitat, la investigació i la histňria. A més, tracta de manera prioritŕria aspectes contemporanis que habitualment són ignorats, episodis histňrics recents silenciats i personatges d’especial relleu i interčs social. |
 |
 |
 |
 |
|
‘Batabat va estrenar el documental “Amb ulls de nena. Dietari d’ Encarnació Martorell” el passat 20 d’abril a les 23.30h pel Canal33.
|
 |
|
El passat dilluns 20 d’ abril es va estrenar el documental produďt per Batabat “Amb ulls de nena. Dietari d’ Encarnació Martorell” dins l’ espai segle XX que s’ emet a les 23.30h pel Canal 33.
Aquest documental reviu l’experičncia d’una nena de dotze anys en plena guerra civil. El relat es fa a partir d’un dietari inčdit escrit en aquells anys per Encarnació Martorell i que ara, als 83 anys, treu a la llum la seva autora.
El format del dietari ens permet fer un recorregut cronolňgic de la guerra, des del mateix dia de l’aixecament franquista fins pocs dies abans de la caiguda de Barcelona. D’aquesta manera podem veure l’evolució de la situació des del punt de vista d’ Encarnació Martorell i els seus sentiments envers tot el que passa al seu voltant. Així anirem veient com havia estat la seva vida fins abans de la guerra, com va saber que havia esclatat la guerra, quč en pensava de la violčncia, dels “bons” i els “dolents”, dels
coneguts que anaven al front, dels canvis en la seva vida, de les esperances i il•lusions pel futur.
Amb ulls de nena és un documental basat en una histňria real del nostre passat, explicada per testimonis directes; i és alhora una histňria universal sobre infŕncia, guerra i esperança.
Veure vídeo
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
| El documental produďt per Batabat “Diumenge a les cinc” s’ emetrŕ properament per Al Jazeera. |
 |
|
Batabat ha venut els drets del documental “Diumenge a les cinc” (“Sunday at Five”) al canal de televisió Al Jazeera. Encara no hi ha confirmada una data d’emissió perň estŕ previst que sigui properament.
“Diumenge a les cinc” és un documental de 57 minuts de durada sobre el rol dels presos en el procés de pau d’Irlanda del Nord fa deu anys. Dos expresos, un lealista dels UDA (probritŕnics) i un de l’IRA (proirlandčs), ens expliquen la seva histňria i les seves vivčncies personals. També s’exposen altres agents vinculats al conflicte, des de víctimes a funcionaris i responsables de presons, passant per mediadors i pels familiars dels propis protagonistes.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|